• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

BBP Media

  • Media en Merken
    • CustomerFirst
    • Marketingfacts
    • MarketingTribune
    • Twinkle
  • Events
  • Over BBP Media
  • Vacatures
  • Contact

Allround Marketeer

Allround Marketeer

28-32 uur per week

SOLLICITEER DIRECT

Werken bij BBP Media

Werken bij BBP Media betekent werken bij een onafhankelijk B2B-mediabedrijf. Via onze crossmediale platforms richten we ons op ondernemers en professionals in de Nederlandse marketingbranche (MarketingTribune en Marketingfacts), de e-commercebranche (Twinkle) en de customer servicebranche (CustomerFirst).

Bij BBP Media werk je met een gedreven team van verschillende leeftijden en achtergronden, wat zorgt voor een energieke mix van ervaring en frisse ideeën. Omdat we alles in-house ontwikkelen, draagt elke afdeling bij aan ons succes: van de verschillende publicaties tot onze events en klantprojecten.
De werksfeer is open, met aandacht en begrip voor elkaar. Iedereen voelt zich vrij om zich uit te spreken en op zijn of haar eigen manier te werken.

Dit ga jij doen

Als Allround Marketeer ben je verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van BBP Media.

Daarnaast richt je rapportages in om meer inzicht te krijgen in data op het gebied van online marketing. Op basis daarvan adviseer je proactief je collega’s van marketing, sales en redactie en fungeer je als hun sparringpartner. Je maakt deel uit van het marketingteam en werkt nauw samen met je teamleden om de beste resultaten te behalen. Zo lever je een belangrijke bijdrage aan het succes van BBP Media.

  • Online campagnes: ontwikkelen en inrichten van online marketingcampagnes, inclusief conversie- en zoekmachineoptimalisatie, met als doel de verkoop van congres¬tickets en het werven van (betaalde) abonnees voor onze titels.
  • Websites: inrichting, functionaliteit, analyse en optimalisatie van de websites van onze merken en events.
  • E-mailmarketing: opzetten en optimaliseren van marketingmailings en nieuwsbrieven voor maximale conversie.

Dit ben jij

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als marketeer.
  • Je hebt ervaring met Microsoft Office, Google Analytics, Google Ads, SEO en marketingdatabases.
  • Je bent datagedreven, analytisch en communicatief sterk.
  • Je bent een echte teamspeler die ook goed zelfstandig kan werken.
  • Ervaring met B2B-marketing is een pré.

Events

Je gaat aan de slag voor toonaangevende B2B-evenementen die impact maken in de sectoren marketing, e-commerce en customer service, zoals Branded Content Event, Retail Media Day, NIMA Marketing Day, Grand Prix Content Marketing, Shopping Today, Shopping Awards, CrossBorder Event en CustomerFirst Congres.

  • Continue optimalisatie van de eventwebsites op het gebied van inrichting en functionaliteit.
  • Continue optimalisatie van e-mailmarketingcampagnes voor de events.
  • Analyse en optimalisatie van online advertising en meetbaarheid, inclusief conversie- en zoekmachineoptimalisatie.
  • Creëren, testen en uitvoeren van nieuwe wervingstechnieken en het schrijven van wervende teksten.
  • Sparringpartner en adviseur voor marketing-, sales- en redactiecollega’s op het gebied van trafficgroei en het bereik van de eventwebsites.
  • Sparringpartner en adviseur voor marketing-, sales- en redactiecollega’s op het gebied van conversie-optimalisatie van e-mailings.
  • Opstellen van periodieke rapportages over online marketingresultaten.

Merken

Je gaat werken voor de mooiste en succesvolste crossmediale B2B-platforms van Nederland: MarketingTribune, Marketingfacts, Twinkle en CustomerFirst.

  • Continue optimalisatie van de merkenwebsites op het gebied van inrichting en functionaliteit.
  • Creatie en optimalisatie van online merkcampagnes in nieuwsbrieven.
  • Continue optimalisatie van de webshop van BBP (abonneewerving) op het gebied van inrichting en functionaliteit.
  • Ontwikkeling en inrichting van online campagnes voor abonneewerving.
  • Optimalisatie en inrichting van campagnes gericht op leadgeneratie.
  • Analyse en optimalisatie van online advertising en meetbaarheid, inclusief conversie- en zoekmachineoptimalisatie.
  • Sparringpartner en adviseur voor marketing-, sales- en redactiecollega’s op het gebied van trafficgroei en bereik van de merkenwebsites.

Dit krijg je van ons

  • Een marktconform salaris, gebaseerd op werkervaring.
  • Een contract voor 28–32 uur per week.
  • Veel ruimte voor eigen creativiteit en initiatief.
  • Alle tools en middelen die je nodig hebt om je werk goed uit te voeren.
  • Persoonlijke ontwikkeling: een jaarlijks persoonsgebonden opleidingsbudget.
  • Hybride werken: mogelijkheid om deels vanuit huis te werken.
  • Gezellige collega’s, gezamenlijke lunches en borrels, en een open bedrijfscultuur.

Een kijkje in de keuken

BBP Media - Barcelona

    NMD22 - BBP Media

      Utrecht BBP Media

        Awards BBP Media

          Kel Koenen - BBP Media

            Anchor

            Benieuwd naar BBP Media?

            Word jij net zo blij van deze vacature als wij van jou? Stuur je cv met motivatie naar Peter van Balsfoort, Algemeen Directeur BBP Media. Reageer heel eenvoudig door mij een mailtje te sturen. Of bel met 0348-485085. Ik spreek je snel.

            Stuur een mail

            Footer

            BBP Media

            Contact

            BBP Media
            Pompmolenlaan 9
            3447 GK WOERDEN

            T. +31 (0)348 415 305
            E. klantenservice@bbp.nl

            BIC RABONL2U | BTW NL005113076B01 | KvK 30088697
            Rabobank rekeningnummer 15.75.44.346 | IBAN NL38RABO0157544346

            Social

            • LinkedIn
            • Twitter
            • YouTube

            Copyright © 2025 · BBP Media B.V. · Postbus 276 · 3440 AG WOERDEN

            Algemene voorwaarden