Vandaag verschijnt de eerste printuitgave van vaktitel Twinkle met een volledig vernieuwde vormgeving. Het magazine ging op de schop onder een nieuwe focus: digital commerce.
‘We gingen van Vakblad voor webwinkeliers (2005-2009) naar Concreet over E-commerce (2010-2015). Van de focus op het pure online verkopen naar schrijven over en voor webwinkels én retailers en brands die ook online gaan. Nu, met de nieuwe ondertitel, gaan we weer een stapje verder. Digital Commerce’, aldus hoofdredacteur Marieke Verdonk.
Het nieuwe Twinkle
Twinkle is het grootste onafhankelijke kennis- en informatieplatform voor (online) retailers en omnichannel ondernemers en professionals in Nederland. De redactie schrijft onder de nieuwe koers over online shops, over retailers en merken die een omnichannel strategie uitrollen én over hoe de nieuwe digitale werkelijkheid zich op de winkelvloer manifesteert.
Portfolio uitbreiden
‘Twinkle is als merk natuurlijk meer dan een magazine. Het is ook een site en we bieden flink wat events over het vakgebied’, zegt Verdonk. ‘Dit jaar zullen we dat portfolio uitbreiden met een event over en voor winkels die digital naar binnen halen.’